"Ludzie mówią, że powinienem być urzędnikiem. Piję dużo kawy i mam wszystko w dupie."
Zanim poszedłem do urzędu myślałem, i to całkiem poważnie, że to normalne miejsce pracy jak każde inne. Że rano pójdę do pracy i po 8 godzinach wrócę z poczuciem dobrze spełnionego obowiązku. Zmęczony, ale zadowolony- ze swojego dzieła, z wkładu w rozwój lokalnej społeczności no i z pensji. Moje wyobrażenie nie mogło być chyba bardziej mylne...
Oto zapiski z mojej pracy, spojrzenie “od wewnątrz” na pracę w jednym z polskich urzędów. Przy okazji zastrzegam sobie prawo do podkolorowania moich historii, ale o nie więcej niż 10%. ;)

czwartek, 31 marca 2016

Dzień dwieście trzeci- bravissimo.

Na studiach miałem kilka żelaznych zasad. Niektórych przestrzegałem wspólnie z kumplami, niektóre były typowo moimi. Wśród pierwszej grupy była np. ta, że w ciągu tygodnia nie zaczynaliśmy pić przed 9 rano, więc dopiero 9.30 po pierwszych zajęciach meldowaliśmy się w pubie. Wśród moich prywatnych zasad była ta, że na praktykach obowiązkowo musi być aktualny numer Bravo Girl. W miarę możliwości starałem się jej trzymać, wszyscy ze mnie ciągnęli bekę, ale potem było “daj zobaczyć fotostory”, “daj przeczytać horoskop”, “poczytaj nam listy do Bravo”. Czasem zdarzały się różne kwiatki w postaci np. kalendarium imprez (z ręką na sercu- zaznaczyli dzień pamięci ofiar holocaustu czy zniesienia niewolnictwa…) albo psycho-test. I tak wspominając te wspaniałe czasy pomyślałem, że przygotuję Wam krótki test na wyczucie realiów Urzędu (po prostu wezmę małe wątki, z których nie chce mi się sklecić notki). Odpowiedzi oczywiście tradycyjnie na dole.

1.Jedyny z dostępnych dla pracowników radca prawny Urzędu idzie na zasłużoną emeryturę. Spraw jest tyle, że średnio kolejka do niego wymaga kilku godzin czekania. Jak długo więc wdraża się jego następca?
A- jakieś pół roku.
B- jakieś trzy miesiące.
C- przyszedł ostatniego dnia urzędowania poprzednika.
D- ciągle czeka na wyniki egzaminu radcowskiego.

2.Kto powinien upewnić się, że materiały dotyczące uchwał, które mają zostać podjęte przez radę na nadchodzącej sesji zostały dostarczone informatykom do umieszczenia w ePUAP?
A- 7 osobowe biuro rady.
B- wydział/urzędnik przygotowujący uchwałę.
C- odpowiednia komisja radnych.
D- któryś z 3 informatyków.

3.Zatrudniając nowego pracownika postępuje się w kolejności:
A- wynajduje zajęcia dla niego, przygotowuje miejsce pracy, zabezpiecza narzędzia pracy, zatrudnia człowieka.
B- przygotowuje miejsce pracy, wynajduje zajęcia, zabezpiecza narzędzia, zatrudnia.
C- wynajduje zajęcia, przygotowuje miejsce, zatrudnia człowieka, zabezpiecza narzędzia.
D- zatrudnia człowieka, przygotowuje miejsca pracy, zabezpiecza narzędzia, wynajduje zajęcia.

4.Najlepszym miejscem trzymania kupionych rano ryb jest:
A- lodówka piętro niżej.
B- lodówka piętro wyżej.
C- ryby kupię po pracy.
D- w biurze między oknami.

5.Za pięć trzecia:
A- ciesz się, że niedługo fajrant.
B- ostatni raz sprawdź maila.
C- umyj kubek.
D- bierz kapotę, pierdol szefa i robotę.

6.Jeśli w przypadku włączenia się alarmu instrukcja p-poż urzędu stanowi, aby zgłaszać ten fakt kierownikowi jeśli widzimy pożar lub czekać na informację o ewakuacji to:
A- zgłaszamy ten fakt kierownikowi lub czekamy na informację o ewakuacji.
B- zachowujemy spokój i profilaktycznie przygotowujemy się do spakowania i wyniesienia dokumentów.
C- oba powyższe.
D- dzwonimy każdy do każdego z pytaniem co się odpierdala blokując linie.

7.Gdy chcemy doposażyć biuro o krzesła stojące na korytarzu piętro wyżej to:
A- piszemy zapotrzebowanie.
B- zgłaszamy to ustnie odpowiedzialnemu za wyposażenie.
C- pytamy w sąsiednich biurach, czy krzesła są przypisane do tego korytarza czy można zabrać.
D- przenosimy i liczymy, że nikt nie zauważy, w końcu one i tak są tylko dla interesantów.

Jeśli we wszystkich pytaniach wybraliście odpowiedź D to gratuluję. Idealnie pasujecie do pracy w Urzędzie i powinniście szukać po BIPach ogłoszeń o pracę.
Jeśli w większości wybieraliście D to jesteście diamentami, które należy jedynie trochę oszlifować.
Mniejszość D stawia pod znakiem zapytania Wasze kompetencje.
Żadne D- idźcie pracować do prywaciarza, jesteście całkowicie niezdolni do pracy Urzędowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz